info@sevenimmigrant.com
۰۲۶-۳۶۵۴۵۱۶۷
۰۹۹۱۶۶۲۷۳۲۶
سون استار
Search
Close this search box.

تغییرات جدید در ساعات کاری مجاز برای دانشجویان بین المللی کانادا

تغییرات جدید در ساعات کاری مجاز برای دانشجویان بین المللی کانادا

موسسه مهاجرتی سون استار گزارش می دهد:

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که مجوزهای موقت برای افزایش ساعات کاری خارج از دانشگاه از 30 آوریل 2024 دیگر تمدید نخواهد شد.

این خبر در حالی منتشر شد که در طول همه‌گیری کرونا دولت لیبرال به‌طور موقت از سقف ۲۰ ساعته کار دانشجویان خارجی چشم‌پوشی کرده بود. چراکه با این روش قصد داشت کمبود نیروی کار در کانادا را کاهش دهد. اما روز 29 آوریل، مارک میلر اعلام کرد که این مجوز موقت، تمدید نمی‌شود و ساعت کار خارج از دانشگاه فقط می‌توانند حداکثر تا 24 ساعت در هفته باشد.

لازم به ذکر است که اجرای قانون 24 ساعت کار دانشجویی، از ترم تحصیلی پاییز امسال اجرایی خواهد شد و تا آن تاریخ همه دانشجویان بین‌المللی موظف هستند فقط 20 ساعت کار خارج از دانشگاه داشته باشند.

به‌گفته وزیر مهاجرت کانادا، افزایش ساعت کار در هفته در طول سال تحصیلی به طور اجتناب ناپذیری بر عملکرد تحصیلی دانشجویان تأثیر منفی خواهد داشت. علاوه‌بر این، وی گفت: از آنجایی‌که هر دانشجوی خارجی باید علاوه‌بر هزینه شهریه، 20635 دلار پس انداز کرده باشد، بنابراین 24 ساعت کار دانشجویی در کانادا تقریبا برای تامین هزینه‌های زندگی دانشجویی کفایت می‌کند و نیازی به افزایش ساعت آن نیست.

این خبر بسیاری را شوکه کرد، چراکه IRCC در دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که «در حال بررسی گزینه‌های افزایش ساعات کار خارج از دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی است و قرار است آن را حتی به 30 ساعت در هفته افزایش دهد.»

در پایان، میلر در پاسخ به انتقادات اعلام کرد که سقف ۲۴ ساعت کار دانشجویی کاملا معقول به نظر می‌رسد، چون با این شرایط دانشجویان می‌توانند در سه شیفت کامل 8 ساعته در هفته کار کنند بدون آنکه به درس‌شان لطمه وارد شود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشاتی که به دستمان رسیده، درحال حاضر ۸۰ درصد دانشجویان خارجی بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

گفتنی‌ست این قانون فقط برای دانشجویان دارای استادی پرمیت لازم‌الاجراست و دانشجویانی که مجوز کار دارند هیچ محدودیتی در ساعت کار دانشجویی نخواهند داشت.

فهرست مطالب

پاسخگویی آنلاین به سولات شما

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.